وبلاگ

نکات مهم در طراحی سازه کششی

نکات مهم در طراحی سازه کششی

نکات مهم در طراحی سازه کششی از اهمیت بالایی برخوردارند و باید اطلاعات بسیاری را در این رابطه داشته باشید. سازه های کششی ساختاری پارچه ای دارند و جالب است بدانید که توانایی تحمل باری که به آن ها وارد می شود را نیز دارند. این سازه ها، ویژگی های خاص خود را دارند و از مهم ترین ویژگی های آن می توانیم به انعطاف پذیری فوق العاده و قابل توجه آن ها اشاره کنیم.

سازه کششی چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم در رابطه با سازه کششی صحبتی داشته باشیم، باید بگوییم که پارچه های نازکی هستند که با کمک یک ستون نگه داشته می شوند.

مطالب مرتبط: چادر برزنت

در تمامی سازه های به این شکل، تحمل تمام و یا قسمتی از بار بر روی همان پارچه ای هست که در تولید سازه به کار رفته است.

مطالب مرتبط: سازه کششی

این پارچه ها را با کمک دکل و یا قطعه ای با عنوان قوس، ثابت نگه می دارند تا از مزایای آن ها بهره مند شوند.

با کمک این نوع سازه، فضاهایی به وجود آمدند که کاربردی تر هستند و می توانیم آن ها را مملو از انرژی بدانیم.

شایان ذکر است که ویژگی های بی نظیر و بسیاری را می توانید در این سازه مشاهده کنید که همین مورد موجب می شود تا آن را به عنوان یک اولویت مهم در برابر سایر موارد در نظر بگیرند.

ویژگی های بسیاری در این سازه وجود دارد که توجه هر مخاطبی را به خود جلب می نماید و دانستن آن به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید.

از جمله این ویژگی ها می توانیم به سبک بودن سازه، ایجاد نمای عالی و جذاب در فضای باز، نوردهی خوب و مناسب در فضای داخلی سازه و همینطور پایین بودن هزینه های تولید و نصب آن نسبت به سایر سازه ها اشاره ای داشته باشیم.

با پیشرفتی که در تکنولوژی شاهد آن هستیم، تغییراتی را در سازه های کششی نیز مشاهده می کنیم.

بنابراین می توانیم مصالحی باکیفیت و فوق العاده بادوام را در اختیار داشته باشیم.

نکته مهمی که در هر سازه کششی باید به آن توجه شود، آن است که متریال به کار رفته در سازه، باید بتواند مقاومت بالایی در برابر آتش داشته باشد.

همچنین از انتشار حریق هم در حد بالایی پیشگیری نماید. توجه داشته باشید که امکان ایجاد یک فضای مناسب با فصل را در این نوع سازه ها خواهید داشت.

به این صورت که در فصول سرد سال، می توانید یک عایق حرارتی را فعال کنید. به این ترتیب، فضای داخلی سازه گرم نگه داشته خواهد شد.

اجرای تمامی این سازه ها زیر نظر مهندسان انجام می شوند.

با توجه به شرایط، محیط مورد نظر، آن چه از سازه انتظار دارید، نسبت به ساخت آن اقدام نمایید تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

بدون شک دریافت راهنمایی از افرادی که در این زمینه توانایی و قدرت بالایی دارند، می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

هرچه انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید، رضایت شما و افرادی که از سازه استفاده می کنند، بیشتر خواهد بود.

نکات مهم در طراحی سازه کششی

نکات مهم در طراحی سازه کششی هم زیاد هستند هم این که باید بدانید از اهمیت بالایی برخوردارند.

مطالب مرتبط: برزنت

از آن جایی که از سازه های کششی، استفاده های بسیاری می شود، لازم است این را نیز مد نظر داشته باشید که دارا بودن اطلاعات بیشتر در رابطه با آن ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری را برای خود رقم بزنید.

از مهم ترین نکات می توانیم موارد ذیل را نام ببریم که عبارتند از:

  1. نوع پوشش و یا همان پارچه ای که درتولید سازه به کار می رود، اهمیت بالایی دارد. در حقیقت انتخاب پارچه می تواند در سازه تاثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که انتخاب درستی در این زمینه نداشته باشید، شاید هزینه و یا خسارت بالایی را متحمل شوید. استفاده از پارچه PVC می تواند نیاز شما را در زمینه پارچه ای خوب و جذاب رفع نماید.

این پارچه ها علاوه بر این که از استحکام بیشتری برخوردارند، باید بدانید که در برابر نور خورشید و یا سایر عوامل محیطی هم مقاومت زیادی دارد. انعطاف پذیری زیادی دارند و از نظر شفافیت هم در شرایط نرمال و خوبی به سر می برند. حداقل عمر مفید پارچه های فوق در تولید سازه های کششی، چیزی در حدود ۲۵ سال تخمین زده شده است. قابلیت چاپ دارند و می توانید به منظور معرفی برند خود نیز از آن ها بهره ببرید.

  1. دومین نکته ای که در رابطه با سازه های کششی وجود دارد، نوع و شکلی است که برای آن ها در نظر گرفته اند. باید این را نیز مد نظر داشته باشید که این گزینه شکل سازه می تواند فوق العاده تاثیر زیادی در پایداری سازه و همینطور زیبایی و جذابیت آن داشته باشد. فرم های بسیاری هستند که بر اساس آن به طراحی و ساخت سازه های فوق می پردازند. مهم ترین اشکال سازه ها عبارت از فرم زین اسبی، فرم آرک و همینطور فرم خیمه ای است.

زمانی که از یک متخصص و مهندس در زمینه ساخت و طراحی سازه کمک بگیرید، بهترین نوع آن را برای محیطی که در نظر دارید، پیشنهاد خواهند داد تا بتوانید بهترین نتیجه ای که انتظارش را داشته اید، دریافت نمایید.

  1. سومین نکته هم انتخاب بهترین مهندس و طراح است که باید به این نکته هم اشاره کنیم. انتخاب بهترین طراح و سازنده می تواند نتیجه عالی در پی داشته باشد. زمانی که شما تصمیم به طراحی سازه و نصب آن در محلی می گیرید، باید بدانید که فردی می تواند بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد که از هر نظر در این زمینه تجربه دارد. پس در انتخاب این فرد نهایت دقت را داشته باشید.
  2. برند تولیدکننده پارچه هم دارای اهمیت زیادی است. هرچه پارچه مورد نیاز را از برند معتبرتر و معروف تری تهیه کنید، بدون شک می توانید در شرایط بهتری، سازه مورد نظر خود را ایجاد کرده و از مزایای آن نهایت لذت را ببرید. هرچه کیفیت پارچه خریداری شده و برندی که به تولید آن پرداخته است، بیشتر و بهتر باشد، نتیجه نهایی نیز از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.
پست قبلی

چادر اسکلتی هلال احمری

پست بعدی

کاربردهای پارچه برزنت شمعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهر برزنت

ما شما را با انواع کاربرد برزنت آشنا خواهیم کرد.

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
مشاوره شبانه روزی