وبلاگ

کاربردهای پارچه برزنت شمعی

کاربردهای پارچه برزنت شمعی

کاربردهای پارچه برزنت شمعی، پارچه برزنت شمعی یکی از پارچه های محبوب و جذابی شناخته می شود که در صنعت پوشاک، نقش به سزایی را ایفا می نماید.

این پارچه از ظاهری براق و لطف برخوردار است و آن را با استفاده از الیاف مصنوعی تولید می نمایند. این پارچه، ویژگی های منحصر به فردی را در خود جای داده است که توجه هر مشتری را به خود جلب می کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این پارچه، مقاومت بالای آن در مقابل آب است. بنابراین این پارچه، ضد آب می باشد و در مقابل لکه ها هم مقاومت خوبی دارد.

همچنین، برزنت های شمعی از لطافت و انعطاف پذیری جذابی برخوردار هستند که موجب ایجاد اشکال و طرح های متفاوتی روی آن به راحتی خواهند شد.

این پارچه می تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که به آن و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نیاز دارند. ضخامت و خشکی این پارچه برزنتی در مقایسه با سایر برزنت ها بسیار کمتر می باشد و همین مورد در صنایع گوناگون مورد توجه قرار گرفته است.

پس شاهد کاربردهای پارچه برزنت شمعی در سطح وسیعی هستیم.

پارچه برزنت شمعی چیست؟

پارچه برزنت شمعی یکی از جدیدترین انواع برزنت ها است که خواص و ویژگی های متفاوتی دارا می باشد. لازم است بدانید که در صنعت پوشاک، از این پارچه استفاده بسیاری می شود و جایگاه به سزایی را در مد و پوشاک بر عهده دارد.

کارخانجات مختلف، پارچه های برزنت شمعی را با ترکیبی از نخ پنبه و پلی استر به وجود آوردند.

تولید این پارچه در ضخامت های متنوعی انجام می شود و هر صنعتی از یک ضخامت مخصوص آن استفاده می کند.

مطالب مرتبط: پارچه برزنت

براقیت و ظاهر شیک این پارچه موجب شده است تا لباس های تولیدی با آن، از ظاهری متفاوت و جذاب تر برخوردار باشند.

مقاومت در برابر رطوبت که از اساسی ترین ویژگی های این پارچه هست، آن را کاملا مناسب تولید انواع کاپشن برای فصول سرد سال کرده است.

البته باید بدانید که هر ضخامت این پارچه در تولید محصولات گوناگونی به کار می رود و صنایع متفاوتی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

انواع پارچه های بزنت شمعی

در رابطه با این نوع از پارچه، باید بدانید که با توجه به کاربردی که برای این محصول در نظر گرفته می شود، آن را در انواع و اقسام متفاوتی تولید می کنند.

از مهم ترین نمونه های این پارچه می توانیم به موارد ذیل اشاره ای داشته باشیم که عبارتند از:

  1. پارچه های شمعی پشت نقره ای: این برزنت شمعی، علاوه بر پرکاربرد بودن، فوق العاده هم مشهور می باشد. در کنار تمامی این موارد، می توانیم به قیمت مناسب آن ها هم اشاره ای داشته باشیم که برای برخی افراد و مشتری ها، اهمیت بالایی دارا می باشند. نکته ای که باید در مورد برزنت شمعی پشت نقره ای بدانید، این است که از بافت خشکی برخوردار هست و به همین دلیل، جهت تولید کاپشن به کار نمی رود.
  2. برزنت شمعی پشت لاستیکی: این پارچه در مقایسه با پشت نقره ای از ضخامت بالاتری برخوردار است در عین این که شاهد بافت نرم تری از آن هستیم. از این مورد هم در جهت تولید محصولات متفاوت تری مانند کیسه خواب و کاور بهره می برندو
  3. شمعی پشت سفید: این لایه سفید تعبیه شده در پارچه دقیقا همان قسمت ضد آب آن به شمار می آید.
  4. شمعی مموری که فوق العاده گران قیمت است و از آن معمولا در صنعت پوشاک بهره می برند.

ویژگی های پارچه برزنت شمعی

در صورتی که قصد معرفی پارچه برزنت شمعی را داشته باشیم، می توانیم به مهم ترین و در حقیقت، اصلی ترین ویژگی این پارچه اشاره کنیم. پارچه فوق، قابلیت بالایی در دفع آب دارد.

به این ترتیب، هیچ گونه آب و یا موادی را از بافت خود عبور نمی دهند. بر این اساس است که این پارچه را با عنوان برزنت شمعی ضد رطوبت شناسایی می کنند.

از دیگر ویژگی های اصلی و مهم این پارچه هم لازم است به استحکام فوق العاده عالی و مقاومت بالای آن اشاره داشته باشیم.

استقامت این نوع از پارچه ها بالا است زیرا از بهترین متریال در تولید آن ها استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: برزنت

به این ترتیب، به راحتی امکان استفاده از این پارچه تا سالیان سال فراهم می باشد و هیچ گونه مشکلی هم از این بابت مشاهده نخواهد شد.

همینطور لازم است به این مورد هم توجه داشته باشید که پارچه های شمعی، علاوه بر عدم اجازه ورود آب، توانایی جلوگیری از انتقال نور خورشید را هم دارا هستند.

پس از این محصول می توان در محیط های متفاوت و فضاهای گوناگونی هم استفاده کرد و از آن بهره مند شد.

کاربردهای پارچه برزنت شمعی

یکی از مهم ترین کاربردهای پارچه برزنت شمعی، استفاده از آن در صنعت پوشاک است.

بنابراین از این پارچه در تولید انواع کاپشن، پالتوهای ضد آب، تولید انواع کاورهای بارانی، ساخت هر نوع پیش بند مخصوص نوزادان و غیره بهره می برند.

مطالب پربازدید: چادر برزنت

اغلب از این پارچه ها به دلیل ویژگی ضد آب بودن آن استفاده می کنند. نوع بافت و ساختار این نوع از پارچه ها به گونه ای می باشد که هر فردی توانایی دوخت آن را ندارد.

زیرا انجام این کار به تجهیزات خاصی نیاز دارد که باید به آن توجه کرد.

تولید انواع سایبان و کاور که شامل آفتابگیرهای جلوی اتومبیل می شود و همینطور در قسمت جلویی مغازه ها هم قابلیت نصب دارند. تولید انواع چادرهای مسافرتی که در زیر باران و همچنین، آفتاب داغ هم مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کاور برای دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را هم با استفاده از این پارچه تولید می نمایند. به این ترتیب، دستگاه ها و وسایل با دقت بالاتری مورد نگهداری قرار می گیرند.

مقاومت پارچه زیاد است بنابراین بهترین گزینه جهت تولید کاور مخصوص دستگاه ها خواهد بود.

خرید پارچه برزنت شمعی هم باید از مراکز معتبر و مجموعه های فروش اصلی انجام شود. زیرا در این صورت است که می توانید بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت آن در اختیار داشته باشید.

مراجعه برای خرید می تواند به صورت حضوری، اینترنتی و آنلاین و یا از طریق واسطه باشد.

در حال حاضر، بهترین روش، همین خرید به شکل اینترنتی می باشد که طرفداران بسیاری دارد.

پست قبلی

نکات مهم در طراحی سازه کششی

پست بعدی

پارچه برزنت نسوز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهر برزنت

ما شما را با انواع کاربرد برزنت آشنا خواهیم کرد.

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید
مشاوره شبانه روزی